Hormoonyoga

Een natuurlijk balans voor vrouwen

Voel jij je gestresst of heb je last van wisselende stemmingen?
Slaap je slecht?
Heb je last van vergeetachtigheid?

Wellicht zijn je hormonen wat uit balans.

Met yoga kan je veel doen om je beter te voelen en weer lekkerder in je vel te zitten.

Voor vrouwen is er een speciale serie hormoonyoga.
Een dynamische serie waarbij je je hormonen stimuleert waardoor klachten kunnen verminderen of zelfs verdwijnen.

Een pittige serie ook en daarom bied ik hem aan in een tienweekse cursus.

Deze cursus bestaat uit 10 yogalessen in een yogastudio, die online worden ondersteund met videomateriaal, zodat je thuis kunt oefenen.
Thuis oefenen is nodig ook om tot goede resultaten te komen.
Ook krijg je het boek Breng je hormonen in balans van Dinah Rodrigues erbij.

De combinatie van boek, video en life yogalessen maakt het tot een compleet pakket, zodat je helemaal op jouw manier de informatie tot je kunt nemen.

Stap voor stap leer je de houdingen en verschillende technieken zodat je uiteindelijk de serie van een half uur volledig beheerst.

Je leert hoe je je hypofyse, schildklier, bijnieren en eierstokken kunt stimuleren met yogahoudingen, ademtechnieken en het sturen van de prana (levensenergie).

Je leert hoe je zelf klachten kunt verhelpen of verminderen.

En je hebt voor de rest van je leven een tool in handen om je gezondheid te ondersteunen.

De cursus is geschikt voor iedere vrouw, jong of oud (enkele contra-indicaties daargelaten).
Dus ook voor pubers met PMS, vrouwen in de overgang en als je net bevallen bent.

Iets voor jou misschien??

Er gaat weer een nieuwe cursus van start op dinsdag 31 maart bij studio Zinaaz op de Sinaasappelstraat. Vanaf die datum volg je wekelijks een les van 20.30-21.45, tot 16 juni. In de meivakantie (28 april en 5 mei) is er geen les.

Hormoonyoga is niet alleen geschikt voor vrouwen in de menopause, maar voor iedere vrouw met hormonale klachten: denk aan PMS, vruchtbaarheidsproblemen, ondersteuning bij IVF en ook direct na de bevalling. De oefeningen hebben een duidelijk positief effect op de gezondheid. Eigenlijk is hormoonyoga voor iedere vrouw ondersteunend, tenzij je zwanger bent of een ernstige hormoon gerelateerde ziekte hebt zoals borst- of baarmoederkanker. Ook bij ernstige endometriose wordt hormoonyoga afgeraden. Twijfel je of hormoonyoga geschikt is voor jou neem dan eerst contact met mij op.

Wat is hormoonyoga?

De hormoonproductie is een samenwerking tussen de eierstokken, de schildklier en de hypofyse. Ook de bijnieren spelen daarbij een belangrijke rol. Door de energie (prana) bewust naar deze plekken te sturen wordt de aanmaak van de vrouwelijke hormonen geactiveerd.

Dit gebeurt middels een dynamische vorm van yoga, waarbij gebruik wordt gemaakt van pranayama (ademhalingsoefeningen), mudras, bandhas en natuurlijk de asanas die ondersteunend zijn bij de activatie van de hormonen.

Gedurende de eerste drie maanden is dagelijkse beoefening noodzakelijk om resultaat te boeken. Daarna zou twee maal per week beoefening voldoende kunnen zijn om het niveau te behouden.

De investering voor deze cursus bedraagt €195,-.
Dit is inclusief videomateriaal en het boek Hormoonyoga van Dinah Rodrigues, een onmisbaar naslagwerk waarin alle oefeningen helder uitgelegd worden.