Hormoonyoga

Na de zomer worden de hormoonyogalessen hervat.
Wil je op de hoogte blijven?
Meld je aan voor de nieuwsbrief voor nieuwe cursusdata in het nieuwe seizoen 2020-2021

Breng je hormonen op natuurlijke wijze in balans met hormoonyoga

Voel jij je gestresst of heb je last van wisselende stemmingen?
Slaap je slecht? Heb je last van vergeetachtigheid?
Dan kan het zijn dat je hormonen uit balans zijn.

Met yoga kan je veel doen om je beter te voelen en weer lekkerder in je vel te zitten, dat weten we allemaal. De hormoonyoga serie van Dinah Rodrigues is speciaal gericht op het verminderen van hormoongerelateerde klachten. Het is een dynamische serie waarbij je je hormonen stimuleert waardoor klachten kunnen verminderen of zelfs verdwijnen.

Je leert hoe je je hypofyse, schildklier, bijnieren en eierstokken kunt stimuleren met yogahoudingen, ademtechnieken en het sturen van de prana (levensenergie).

Je leert hoe je zelf klachten kunt verhelpen of verminderen. En je hebt voor de rest van je leven een tool in handen om je gezondheid te ondersteunen.

Iets voor jou misschien??

Hormoonyoga is niet alleen geschikt voor vrouwen in de menopause, maar voor iedere vrouw met hormonale klachten: denk aan PMS, vruchtbaarheidsproblemen, ondersteuning bij IVF en ook direct na de bevalling. De oefeningen hebben een duidelijk positief effect op de gezondheid. Eigenlijk is hormoonyoga voor iedere vrouw ondersteunend, tenzij je zwanger bent of een ernstige hormoon gerelateerde ziekte hebt zoals borst- of baarmoederkanker. Ook bij ernstige endometriose wordt hormoonyoga afgeraden. Twijfel je of hormoonyoga geschikt is voor jou neem dan eerst contact met mij op.

Hoe werkt hormoonyoga?

De hormoonproductie is een samenwerking tussen de eierstokken, de schildklier en de hypofyse. Ook de bijnieren spelen daarbij een belangrijke rol. Door gebruik te maken van de krachtige basthrika ademhaling komt energie vrij en worden de eierstokken gemasseerd. Tijdens het inhouden van de adem worden mula bandha en kechari mudra toegepast waardoor de energie(prana) kan circuleren en met de aandacht naar de gewenste klieren worden gestuurd. Hierdoor wordt de aanmaak van de vrouwelijke hormonen geactiveerd.

Voor een optimaal resultaat wordt aangeraden de eerste drie maanden dagelijks te oefenen. Daarna is twee maal per week beoefening voldoende voor onderhoud.

Wil je automatisch bericht ontvangen wanneer er weer een nieuwe cursus van start gaat? Klik op onderstaande button en vul je gegevens in. Je ontvangt dan gelijk de gratis audio ‘energiecirculatie naar de schildklier’

Blijf op de hoogte