Zwangerschapsyoga

Cursus zwangerschapsyoga in Zinaaz (Vruchtenbuurt)


Echte yoga voor zwangere vrouwen.
Een heerlijk rustmoment aan het einde van de week om te ontsnappen aan de dagelijkse hectiek waarbij ontspanning centraal staat. Je leert ontspannen te ademen, los te laten en zorgvuldig met je energie om te gaan. Het brengt je dichter bij jezelf en bij het kindje in je buik.  
Deze cursus omvat een serie van zeven lessen op de vrijdagochtend van 10.15-11.30.
Plus thee met wat lekkers na afloop.
De investering voor deze cursus bedraagt 147 euro.

Cursusdata:

3 september tot 15 oktober
5 november tot 17 december

Direct aanmelden 3 sept Direct aanmelden 5 nov.


Bewust ademen
Spanningen die optreden tijdens onze groei, van baby naar volwassene, zetten zich vaak vast op de ademhaling. De adem blokkeert als fysieke reactie bij inspannende situaties, dat is hoe het normaal gesproken gaat. Als je als vrouw hiermee pas tijdens de geboorte van je baby wordt geconfronteerd, kan het heel lastig zijn om de adem als concentratie en steunpunt te gebruiken en het zelfvertrouwen te behouden.

Daarom is het wijs zo vroeg mogelijk in de zwangerschap te beginnen met bewust ademen. Door de adem te observeren raak je vertrouwd met je eigen adempatronen. Door oefeningen te doen met de ademhaling leer je dat je zelf invloed kunt uitoefenen op de ademhaling en hoe deze te controleren en de ademcapaciteit te vergroten. Dit draagt bij aan een groter gevoel van zelfvertrouwen. Ademen neemt een cruciale rol in tijdens je bevalling. Een volledige ademhaling is van belang om het lichaam optimaal te laten functioneren. Met de inademing kostbare zuurstof innemen, met de uitademing de afvalstoffen uit het lichaam afvoeren

Houdingen
De houdingen zijn gefundeerd op een eeuwenoud stelsel waarbij men energie uit het universum tot zich neemt en de overtollige ballast teruggeeft. Het beoefenen van de houdingen maakt het mogelijk blokkades in het lichaam te verminderen en de energie vrij door het lichaam te laten stromen. Spanningen in het lichaam nemen af hetgeen de symmetrie van het lichaam bevordert. Dit helpt klachten zoals bijvoorbeeld bekkeninstabiliteit te voorkomen of verminderen. Door gebruik te maken van de zwaartekracht in omgekeerde houdingen kan de baby geholpen worden bij het vinden van de juiste positie in het bekken, voor de geboorte.

Meditatie
Tijdens het mediteren gaan we naar de stilte. Door regelmatig te mediteren ontwikkel je je intuitieve vermogens en ben je beter in staat af te stemmen op het grotere geheel. Tijdens het mediteren leer je de dingen te nemen zoals ze zijn en alles wat er is toe te laten. Je leert aanwezig te zijn in het huidige moment in je lichaam zonder je daarbij te laten afleiden door prikkels van buitenaf of van binnenuit. Overgave is de sleutel naar ontspanning en 100% overgave geeft de noodzakelijke volledige 10 cm ontsluiting.

De zwangerschapsyoga lessen van YOGOYA zijn heel praktisch en geschikt voor iedereen die zwanger is, in het tweede of derde trimester.

Zwangerschapsyoga online

Wil je liever online zwangerschapsyoga volgen, waar en wanneer het jou uitkomt?
Kies dan voor het online pakket.
Je betaalt eenmalig 35 euro en ontvangt 3 maanden toegang tot de lessen.
Alles lessen zijn op onderwerp gesorteerd en zo heb je eindeloos oefenmateriaal om je grondig voor te bereiden op de geboorte van je kindje.
Wil je direct toegang tot de online lessen? Klik nadat de betaling voltooid is op de button ‘NAAR YOGOYA’ rechtsonder in het scherm. Je komt dan op de registratiepagina. Vul je gegevens in en je kunt aan de slag. Als je deze stap overslaat voeg ik je handmatig toe. Dit kan enkele dagen duren.

Online pakket kopen